میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون داخلی

میز کنسول و نقش آن در دکوراسیون داخلی

کنسول یک میز دکوری شیک و لوکس است که کاربردهای بسیاری دارد. شما می توانید از این میز زیبا و جادار برای هر بخشی از منزل که تمایل دارید استفاده کنید. اندازه و ابعاد میز کنسول به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. همچنین می توانید از میز کنسول به تنهایی یا از آینه همراه آن نیز بهره بگیرید.  بدون شک هر خانه بزرگ و کوچکی با استفاده از یک کنسول شیک کار دیزاین داخلی را بهتر از قبل دنبال می کند.

کاربرد میز کنسول در اتاق نشیمن  

اگر اتاق نشیمن شما از مساحت قابل قبولی برخوردار است بدون شک میز کنسول مهر نهایی برای دکوراسیون داخلی شما به شمار می آید. شما می توانید از میز کنسول برای نقطه مرکزی چیدمان مبلمان خود استفاده کنید. به شکلی که با قرار دادن یک  میز کنسول و آینه همراه آن حول محور آن به چیدمان مبل ها بپردازید.  اگر از این میز در اتاق نشیمن استفاده می کنید می توانید با قرار دادن آلبوم یادگاری خود مهمان های خود را در شب نشینی ها شگفت زده کنید.

کاربرد میز کنسول در اتاق پذیرایی

کنسول یکی از مهم ترین وسایل دکوری اتاق پذیرایی به شمار می آید. شما می توانید با حذف آینه از کنسول و قرار دادن عکس های یادگاری بر روی آن در ابتدا یک میز نوستالژی را به تصویر بکشید. همچنین می توانید با قرار دادن ظروف پذیرایی، شمعدان، شمع، سرویس قاشق و چنگال، پارچه های زیر بشقابی و بسیاری موارد دیگر که عناصر اصلی یک میز پذیرایی به شمار می آیند کار رفت و آمد خود را به منظور پذیرایی از مهمان ها به حداقل برسانید.

کنسول و اتاق خواب

شاید با خود بگوید آیا از میز کنسولی برای اتاق خواب هم می توان استفاده کرد. باید به شما بگویم بله به دلیل طراحی و زیبایی چشم نوازی که دارد برای تمام فضاهای داخلی قابلیت استفاده دارد. به عنوان مثال شما می توانید به جای میز توالت از میز کنسول که طراحی متفاوت تری دارد برای اتاق خواب خود بهره بگیرید. گاهی از این میز به عنوان یک میز مطالعه لاکچری نیز استفاده می شود.

اندازه و ابعاد میز کنسول

میزهای کنسولی با ابعاد و اندازه های بسیار متنوع در بازار وجود دارند. به عنوان مثال شما می توانید از میزهای کنسولی ساده که تنها به منظور دکوری تهیه و تولید شده اند بهره بگیرید. شما باید بر اساس فضایی که در اختیار دارید،کنسول مناسب را انتخاب کنید. میزهای هستند که با دو کمد و چند کشو در قسمت میانی طراحی شده اند. برخی از میزها با سه ردیف کشو ساخته و تهیه می شوند. این به سلیقه شما بستگی دارد که چه کنسولی برای فضای داخلی شما مناسب تر است.

چطور یک میز کنسول مناسب انتخاب کنیم؟

  • قبل از اینکه میز را بخرید جای آن را تعیین کنید و اندازه جای آن را بدانید.
  • مدل کنسول باید متناسب با سبک دکوراسیون منزل تان باشد. برای خرید به شکل کنسول و جزئیاتی مانند دستگیره ها و چوب آن دقت کنید.
  • کنسولی که برای دکوراسیون منزل کلاسیک انتخاب می کنید چوب آن بیشتر باشد. و برای دکوراسیون مدرن کنسولی را که ساده تر است انتخاب کنید.
  • سعی کنید که جنس کنسول از مواد با کیفیت و با دوام باشد و ست مبلمان منزلتان باشد.

4 مدل آینه کنسول شیک و پراستفاده

  • آینه کنسول اسپرت: این نوع کنسول  با تم های رنگی شاد به راحتی برای هر نوع چیدمانی که به سبک مدرن دنبال شده باشد قابلیت استفاده را دارد. کنسول های اسپرت را می توانید به صورت کمدی در کنار میز نهار خوری خود قرار دهید و کار جایگذاری وسایل پذیرایی را برای خود ساده تر از گذشته دنبال کنید.

 

 

  • آینه کنسول سلطنتی: این نوع کنسول بیشتربه منظور استفاده چیدمان های لوکس و اشرافی مورد استفاده قرار می گیرد. وبیشتر با تم رنگی طلایی و جود دارند. شما به سادگی می توانید در کنار مبلمان سلطنتی خود از یک کنسول دکوری سلطنتی به همراه آینه آن بهره بگیرید. آینه کنسول سلطنتی خود به تنهایی زیبایی خیره کننده ای دارد و چشم هر بیننده ای را مدت ها به خود خیره نگه می دارد.

 

 

  • آینه کنسول چوبی: آینه کنسول چوبی را می توانید برای اتاق مطالعه خود یا محیط کار خود مورد استفاده قرار دهید. این نوع کنسول را  به شما توصیه می کنیم از مدل کمدی آن استفاده کنید تا وسایل خود را در آن جایگذاری کنید. میزهای کمدی ایده بسیار مناسبی برای میز کار جواهر فروشی و مغازه های لاکچری به شمار می آید.

 

 

  • کنسول چوبی مدرن: یکی از دیگر از نمونه های کنسولی است که شما می توانید در هر فضایی که تمایل دارید از آن استفاده کنید. این سری از کنسول ها را می توانید همراه با آینه به عنوان میز آرایشی خود استفاده کنید  یا اینکه آینه آن را حذف کنید و از یک میز برای جایگذاری آینه و شمعدان عروسی خود بهره بگیرید.