‏15 نکته مهم و کاربردی در دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل قوانین و اصول بسیاری دارد که با رعایت آن ها میتوانید منزلی ایده آل برای خود طراحی کنید. اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید میتوانید با رعایت این نکات به دکوراسیونی شیک و همه چیز تمام دست یابید.

  1. یکی از ترفندهای دکوراسیون داخلی این است که بتوانید بین لوازم قدیمی و جدید منزل تعادل ایجاد کنید. برای مثال وسایل قدیمی مانند عتیقه های دکوری را با وسایل مدرن ترکیب کنید، این ایده باعث می شود همه فکر کنند لوازم منزل تان را طی چند سال خریده اید نه همه را یکجا.
  2. دکوراسیون و چیدمان همه اتاق های منزل تان شبیه به هم نباشد بهتر است. برای هر اتاق یک رنگ متفاوت انتخاب کنید و همچنین یک تم جداگانه برای هر کدام در نظر بگیرید.
  3. به جای تمرکز روی همه دیوار ها بهتر است روی یک دیوار متمرکز شوید، یکی از دیوارها که بیشتر به چشم می آید را کاغذ دیواری کنید مثلا دیوار پشت تلویزیون. این یکی از ایده های جدید و کم هزینه است.
  4. به نظر دکوراتورهای حرفه ای بهترین کار برای بزرگنمایی خانه های کوچک، استفاده از آینه است. آینه های بزرگ و آینه قدی در دکوراسیون منزل باعث میشوند خانه تا حد زیادی بزرگتر دیده شود.
  5. بهترین وسایلی که میتوانید ازآن ها برای روی شومینه استفاده کنید قاب عکس ها هستند، این نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی است و باعث می شود منزل مدرن و منحصر به فردی داشته باشید.
  6. طبیعت را به خانه بیاورید، یکی از جالب ترین راه های تزیین دکوراسیون منزل این است که از گیاهان زیبا و سنگ های لب رودخانه استفاده کنید و طبیعت را راهی منزل تان کنید.
  7. به فاصله مناسب مبلمان از دیوار توجه کنید؛ معمولا به دلایل مختلفی از قبیل افزایش فضای اتاق یا چیدمان بهتر مبلمان، سعی می‌شود تا مبل را به دیوار پشت آن تکیه دهند. تنها انتظاری که از یک مبلمان خوب باید داشت این است که به گونه‌ای در کنار هم چیده شوند که فضایی آرام و مناسب برای کنار هم بودن را ایجاد کنند.
  8. داشتن یک وسیله کلاسیک در منزل نیز می‌تواند به عنوان یکی از نکات طراحی دکوراسیون داخلی باشد. استفاده از یک اثر هنری کلاسیک در دکوراسیون منزل شما می‌تواند پیامی روشن را به مخاطب بدهد: این که پیوند شما با گذشته برقرار است.
  9. اگر شما عاشق رنگ‌ها هستید می‌توانید با استفاده از طراحی‌های رنگی خاص روی پرده و مبلمان یا حتی کاغذ دیواری، این علاقه را نشان دهید. یا اگر عاشق سفر کردن هستید می‌توانید با تابلوهایی از مناطق توریستی سراسر دنیا این حس را به دیگران منتقل کنید. تمامی این انتخاب‌ها به میزان خلاقیت شما ارتباط دارد. برای این کار از هیچ تلاشی دریغ نکنید.
  10. استفاده از پارچه هایی به رنگ خنثی در هرگونه طراحی داخلی روشی کارامد برای زیباسازی است. استفاه از پارچه ها باعث ایجاد تضادی زیبا شده و به شخصی سازی کردن فضا کمک می کند.
  11. اگر در بین لوازم دکوراسیون منزلتان شی قدیمی و ارزشمندی وجود دارد، به هنگام چیدمان لوازم به صورتی عمل کنید که شی و یا اشیاء مورد نظر، مرکز توجه قرار گیرند. در ضمن می توانید با “نورپردازی” این جلوه و مرکزیت را مضاعف کنید.
  12. در پروژه نورپردازی داخل خانه برای حفظ ایمنی بیشتر، نورپردازی پله ها را از یاد نبرید. نصب چراغ در بالا و پائین هر مجموعه پله کافی خواهد بود.
  13. عکس هایتان را در آلبوم تلنبار نکنید. برخى از آنها را قاب کنید و روى میز یا بوفه قرار دهید. این گونه هم خاطرات دلنشین یادآورى مى شود و هم اتاق جلوه اى زیبا پیدا مى کند.
  14. چیدمان خانه با انواع وسایل چوبی همیشه زیباست ولی این نکته قابل ذکر است که چیدمان خانه با یک رنگ از چوب فضای خانه را بسته و بی‌روح می‌کند. بنابراین بهتر است از طیف‌های مختلف چوب که رنگ‌هایی نزدیک به هم دارند در خانه استفاده کنید .
  15. نصب تابلو‌ها در ارتفاع خیلی بالا، یکی از بزرگترین و زشت‌ترین اشتباهات دکوراسیونی است، تابلو‌ها را باید طوری نصب کنید که برای نگاه کردن آن‌ها لازم نباشد اصلا سرتان را بالا بگیرید ، در واقع تابلو‌ها باید همسطح چشم باشند.