چگونه می توانیم یک مبل ال متناسب با خانه خود بخریم؟

هنگام طراحی یک اتاق نشیمن کوچک، اغلب مبل ال شکل بهترین گزینه به نظر می رسند زیرا صندلی های بیشتری را بدون اشغال فضای زیاد فراهم می کنند. آن ها مد روز هستند و یافتن آن ها در یک خانه مدرن غیر معمول نیست. علاوه بر این، از مزایای داشتن مبل ال شکل این است که بهترین انتخاب برای اتاق نشیمن است و ویژگی های این مبل باعث شده است که مورد رضایت شما باشد.

مبل ال مدل های مختلفی از جمله مبل معمولی و مبل ال کلاسیک را شامل میشود.

مبل ال چیست؟

یکی از راه حل های هوشمندانه ای که طراحان مبلمان منزل برای حل مشکل کمبود جا برای کاربران این وسیله را طراحی کرده اند مبل ال است.

این مبل که در اندازه ها و طرح های بسیار متنوعی تولید می شود در بعضی مواقع تفاوت ساختاری با مبل های معمولی ندارد اما مبل ال باکس دار و بعضی مدل های دیگر آن تفاوت های جالبی با مبل های معمولی و مبل ال کلاسیک دارد.

مدل های مختلف مبل ال

1-مدل ال باکس دار:

یکی از کاربردی ترین انواع مبل ال،مبل ال باکس دار است.در این مدل که البته با طرح های بسیار متنوع تولید می شود،بخش زیرین مبل به صورت یک باکس مخفی طراحی می شود.اگر در منزل مشکل کمبود جا دارید این مدل برای شما نعمتی بزرگ خواهد بود.در این مدل ها معمولا یک یا چند باکس هم کنار مبل طراحی می شود.

2-مدل ال تختخواب شو:

یکی دیگر ازانواع مبل کاربرد مبل ال ،تختخوابشو است.این مدل بیشتر برای سویئت ها یا خانه های مجرد در آن ساکن هستند کاربرد دارد وبه راحتی شما را صاحب یک تخت و یک مبل راحتی می کند.

3-مدل ال کنج:

اگر فضای خانه شما به گونه ای است که دو دیوار ال شکل دارد که در معماری ساختمان کنج استفاده کنید و ان را کنار دیوارها قرار دهید،تا فضای کافی برای رفت وآمد خصوصا خانه های کوچک وجود داشته باشد.

کدام بخش منزل برای مبل ال مناسب تر است؟

مبل های ال اغلب حالت غیر رسمی دارند.این مبل بیشتر برای استراحت ،مطالعه،دورهمی های دوستانه،تماشای تلویزیون مناسب هستند،این مهم ترین نکته برای جای محا استفاده از مبل ال است.

توصیه می کنیم مبل ال برای قسمت پذیرایی استفاده نکنیم ،بهتر است مبل ال در قسمت های که زاویه 90درجه دارند استفاده شود.متخصصان دکوراسیون داخلی منزل توصیه می کنند مبل ال را نزدیک به تلویزیون یا کتابخانه قرار دهید.

 

راهنمایی خرید مبل ال:

برای خرید یک دست مبل ال چند نکته بسیار مهم بایید رعایت کنید:

1-قبل از خرید مبل ال،باید فضا آن را در منزل تعیین کنید ،این مسئله علاوه برا اینکه باعث می شود مبلی با رنگ مناسب بخرید،کمک می کند به شما مبلی با اندازه منطقی و با شکلی که به بخش جانمایی بیاید داشته باشید.

2-پارچه مبلی مبل ال به دلیل اینکخ میزبان و افراد بیشتری نسبت به مبل های معمولی خواهند بود باید مقاوم تر از این مبل ها باشد.

3-تشک مبل ال باید کمی سفت تر از حالت معمول باشد.همانطور که گفته شد افراد زیادی در مدت زمان بیشتری قرار است روی این مبل استراحت کنند.

4-وزن مبلی که می خواهید تهیه کنیدو در نظر داشته باشید ،همانطور که گفته شد مبل ال ممکن است در طول سال چندبار در منزل شما جابه جا شود بنابراین مبلی تهیه کنید که وزن معقولی داشته باشد.

جمع بندی:

در هنگام خرید مبل ال بیش ازهمه حواستان به طراحی منزل تان باشد ،تا مبل را در زوایای قرار دهید که جلویی دست و پا را نگیرد و زاویه ال آن به گوشه ها بیفته.اگر خانه شما چنین فضایی را دارد می توانید به خرید مبل ال فکر کنید .