مبلمان راحتی
۶ ترفند چیدمان مبل راحتی

۶ ترفند چیدمان مبل راحتی

اتاق نشیمن اگر نگوییم پیچیده‌ترین، یکی از مهم‌ترین فضاهای یک خانه در طراحی است. عناصر بسیار زیادی در نحوه‌ی چیدمان مبل راحتی نقش دارند. مبل راحتی مکانی برای ریلکس کردن بعد از روز کاری و همچنین دوره‌همی‌ها در کنار مهمانان است. در تقسیم بندی خانه با مبلمان تا حد امکان مبل نئو کلاسیک دورنگ را انتخاب کنید. برای اینکه اتاق نشیمن متعادل و هماهنگ به نظر برسد، یک نقطه کانونی را برای چیدمان مبل کلاسیک خود در اطراف انتخاب کنید. بهتر است مبلمان شما با متراژ خانه و پذیرایی شما هماهنگی داشته باشد. چه یک اتاق نشیمن جادار داشته باشید و چه فضایی کوچک، همیشه باید چیدمان مبلمان خود را چند منظوره را هدف قرار دهید.

اصول کاربردی چیدمان مبل راحتی

۱ـ چیدمان را متقارن نگه دارید:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک، انتخاب یک چیدمان متقارن با دو مبل (یا یک مبل و دو صندلی) است که رو به روی هم قرار گرفته‌اند.

۲ـ تا حد امکان در فضای کوچک از چیدمان چند تکه اجتناب کنید:

در حالی که مبل کلاسیک سه تکه همیشه جای خود را خواهد داشت، اگر فضای اتاق نشیمن تنگ باشد، تجدید نظر در چیدمان سنتی مبل و استفاده از مبل راحتی می‌تواند راه حل جایگزین خوبی باشد.

۳ـ از فرش بزرگ در فضای کوچک بهره ببرید:

یک فرش بزرگ در مورد نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک می‌تواند وسیله‌ای مفید باشد، به خصوص اگر مجموعه‌ای از مبلمان دارید که کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسد زیرا با ایده‌های اتاق نشیمن مقرون به صرفه کار می‌کنید. فرشی با اندازه بزرگ انتخاب کنید که در مرکز پذیرایی قرار گرفته باشد تا فضای کف را تا حد زیادی پر کند. این کار خانه شما را بزرگ نشان خواهد داد.

شیوه‌های چیدمان دایره‌ای مبل‌های راحتی جلوی تلویزیون

وقتی صحبت از چیدمان اتاق تلویزیون می‌شود، گزینه‌های زیادی برای ایجاد یک فضای گرم وجود دارد. در چیدمان مبلمان راحتی، تلویزیون نقطه کانونی اصلی است. به این ترتیب، تصمیم‌گیری در مورد چیدمان مبلمان به محل قرارگیری تلویزیون بستگی دارد.

چیدمان مقطعی: در این چیدمان، یک مبل بزرگ روی دیوار مقابل تلویزیون قرار می‌گیرد که باقی مبلمان در جلوی آن، رو به تلویزیون است.

چیدمان L شکل: در اینجا، یک مبل بزرگ L شکل در گوشه اتاق می‌تواند فضای نشیمن را بسیار بزرگ نشان دهد.

چیدمان U شکل: این نوع چیدمان مبلمان راحتی به طرحی گفته می‌شود که در آن نشیمنگاه در اطراف سه دیوار اتاق قرار می‌گیرد و فضای بازی در مرکز جایی که تلویزیون قرار می‌گیرد ایجاد می‌کند.

چیدمان مربعی: این چیدمان معمولاً از یک مبل، میز قهوه خوری و دو صندلی راحتی که دور یک تلویزیون به صورت مربع چیده شده‌اند، تشکیل شده است.

چیدمان نعل اسبی: این چیدمان را می‌توان در اتاقی به شکل نعل اسب ایجاد کرد. دارای تلویزیون قرار گرفته بر روی دیوار مرکزی و یک مبل در امتداد هر دیوار است.

مبل راحتی
چیدمان مبل‌های راحتی در فضای کوچک

وقتی صحبت از چیدمان مبلمان راحتی با پلان باز می‌شود، دو فاکتور اصلی به تقسیم فضا و نمای خانه، چیدمان مبلمان راحتی و فرش است. همچنین داشتن مقیاس صحیح و برقراری تعادل در متراژ خانه و اندازه مبلمان راحتی نقش بزرگی در جلوه آن‌ها خواهد داشت.

چیدمان مبل راحتی دو رنگ

برای داشتن ظاهری کلاسیک و شیک، بهتر است از دو مبل یکسان استفاده کنید و آن‌ها را دقیقاً مقابل یکدیگر بچینید. با استفاده از کوسن‌های مختلف و ترکیب مبل‌های مربع شکل با مبلمان و لوازم ارگانیک‌تر، مانند میز قهوه بیضی شکل و چراغ‌های آویز گرد بزرگ در پذیرایی خود، بی‌روحی فضا را می‌توانید از بین ببرید. برای داشتن حسی متنوع تر، مبل‌هایی را که اندازه و شکل متفاوتی دارند و در دو رنگ و جنس مختلف روکش شده‌اند. چیدمان مبلمان راحتی یک‌دست رسمی به نظر می‌رسد، اما استفاده از دو مبل با سبک متفاوت، گرما و حال و هوای خانگی را به خانه می‌بخشد.

 

مبلمان راحتیسخن آخر

استفاده از رنگ‌های تیره به خصوص در مبل نئو کلاسیک فضای صمیمی و گرمی در خانه ایجاد نخواهد کرد. پیشنهاد می‌شود در چیدمان مبلمان راحتی خود از ترکیب دو رنگ تیره و روشن استفاده کنید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.