راهنمای چیدمان مبل سلطنتی در منزل

در ابتدا برای خرید و چیدمان مبل سلطنتی یا همان مبل استیل در منزل باید به فضا و محیط اطراف خود دقت کنیم. فضای خانه که با یک فرش پوشیده شده، شبیه به یک تابلو نقاشی است که هنر ما به آن روح و جلا می‌دهد.

اولین موردی که در چیدمان مبل های سلطنتی باید به آن توجه شود محیطی است که مبل باید در آن قرار بگیرد. به عنوان مثال شما اگر در خانه یا آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید، مبل سلطنتی شاید گزینه مناسبی برای خانه شما نباشد.

دومین مورد یا امری بسیار مهم که در زمان چیدمان مبل سلطنتی در خانه‌ها باید رعایت شود، توجه به نقطه مرکزی اتاق است. اغلب مبل‌ها در نزدیکی شومینه و در مجاورت با تلویزیون در منزل چیده می‌شوند. باید فاصله مناسب برای چیدمان رعایت شود.

مبل‌ها را باید به گونه‌ای در فضا قرار داد که رفت و آمد برای مهمان و میزبان دشوار نباشد. به عنوان مثال استفاده زیاد از حد وسایل دکوری بر روی میزها و اطراف مبل‌ها سبب می‌شود مدام دست به عصا راه بروید.

راهنمای چیدمان مبل سلطنتی در منزل

چیدمان مبل استیل در پذیرایی کوچک به مراتب سخت‌تر از فضاهایی است که به اندازه کافی جا برای چیدمان دارند. برای اینکه از مبل استیل در پذیرایی های کوچک نهایت استفاده را ببرید نیازی نیست حتماً از ست کامل این نوع مبلمان استفاده کنید. بلکه می‌توانید از یک سرویس نیم ست برای چیدمان پذیرایی کوچک خود استفاده کنید. بهترین شکل چیدمان در پذیرایی کوچک، چیدمان مربع شکل است. بدین صورت که مبل سه نفره را در مرکز قرار دهید و مبل های تک نفره را با زاویه 90 درجه کنار آن در دو طرف قرار دهید. همچنین نباید از میزجلومبلی بزرگ و تعداد زیاد میز عسلی استفاده کنید. بهتر است از میزهای کناری کوچک و سبک استفاده کنید. خرید گلدان بزرگ، آباژور تزئینی بزرگ، گل‌های طبیعی متنوع، دکوری‌های گران قیمت و سایر موارد دیگر برای تزئین فضای داخلی توصیه نمی‌شود.

بهترین چیدمانی که در فضای معمولی برای مبل‌های سلطنتی پیشنهاد می‌شود، چیدمان متقارن و قرینه است چرا که این امر سبب می‌شود جنبه تشریفاتی در فضای خانه بیشتر حکم فرما شود. توصیه ما این است که دو مبل مشابه به هیچ عنوان در کنار هم چیده نشود.

نکات مهم و کاربردی:

  1. ارتفاع مبلمان سلطنتی نیز در نحوه چیدمان آن اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که ارتفاع سقف منزل شما کوتاه است، پیشنهاد می‌شود که از مبلی استفاده کنید که ارتفاع آن با سقف منزل تناسب داشته باشد.
  2. اگر مبلمان شما دارای منبت‌کاری‌های پر نقش و نگار و پارچه‌های شلوغ است، برای جلوگیری از ایجاد فضایی شلوغ و نا‌آرام بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:
    • از فرش‌ها و پرده‌های با نقش و نگار‌های ریز یا شلوغ استفاده نکنید.
    • روی دیوار اتاق‌ پذیرایی بیش از حد از تابلو استفاده نکنید.
    • از به کارگیری کاغذ دیواری‌های شلوغ و پرنقش و نگار خودداری کنید.
  3. در صورتی که قصد دارید از مبلمان‌ یا میز ناهار‌خوری در کنار مبلمان سلطنتی استفاده کنید، ساده‌ترین راه برای جداسازی فضا‌ها ازهم استفاده از مبل‌های سه نفره یا دو نفره است.
  4. برای اینکه چیدمان مبل های استیل 9 نفره را انجام دهید لازم نیست که حتما از همه کاناپه ها صندلی ها در چیدمان استفاده کنید و میتوانید بعضی از آنها را در اتاق خواب خود بگذارید یا حتی در اتاق نشیمن از آن استفاده کنید که با این کار باعث به وجود آمدن یک چیدمان متفاوت در منزل خود خواهید شد.

 

کلام آخر:

مبل کسری یزد با بهره گیری از بروزترین و جدیدترین امکانات و برندهای مبلمان در انواع مختلف مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل نئو کلاسیک و…. فعالیت خود را در زمینه خدمت رسانی به مشتریان ادامه خواهد داد. مبل کسری با بهره گیری از بروزترین و جدیدترین امکانات و برندهای مبلمان فعالیت خود را در زمینه خدمت رسانی به مشتریان ادامه می دهد.