راهنمای خرید سرویس خواب برای انواع سلیقه ها

 

عموماً سرویس خواب از پاتختی، دراور یا کنسول، میز توالت و صندلی، کمد، قاب آینه، پاف تخت و تخت خواب تشکیل‌ می‌شود که تخت خواب را می‌توان اصلی‌ترین جزء سرویس خواب دانست.

تختخواب‌های چوبی ساده‌ای که در بازار موجود هستند از گذشته تا کنون مورد توجه بوده‌اند و از پرفروش‌ترین نوع تختخواب‌ها به شمار می‌روند. این نوع تخت‌ها معمولا با لوازم جانبی مانند میز آرایش و به فروش می‌رسند، اما برای خانه‌هایی که فضای کافی برای چیدمان ندارند نیازی به تهیه وسایل جانبی تخت خواب نیست و خرید تخت و میز پاتختی به‌ تنهایی نیازهای شما را برطرف می‌کنند.

با توجه به پایین آمدن متراژ خانه‌ها، میزان تولید، فروش و تنوع تختخواب‌های کشودار افزایش پیدا کرده است و شما می‌توانید از تخت های کشودار چند طبقه یا از تخت کشودار یک طبقه استفاده کنید. عموماً این‌گونه تخت‌ها از جنس چوب تهیه و تولید می‌شوند تا در بلند مدت تخت شما دچار فرسایش و آسیب‌دیدگی نشود.

اگر قصد خرید تخت خواب برای اتاق کوچک را دارید به شما تخت‌های دو طبقه کشویی یا همان تختخواب مهمان میزبان را پیشنهاد می‌کنیم. این تخت‌ها با توجه به این‌ که فضای زیادی را در اتاق شما به خود اختصاص نمی‌دهند، می‌توانند برای فضاهای کوچک مناسب باشند.

یکی دیگر از تخت‌هایی که برای اتاق نشیمن و فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد تختخواب شوها هستند که شاید نتوان آن‌ها را جزئی از سرویس خواب دانست، اما در دسته‌بندی تختخواب‌ها از یکی از تخت‌های پرطرفدار به شمار می‌رود.

یکی دیگر از تخت‌هایی که به شما در جایگذاری وسایل منزل و استفاده بهینه از فضای خانه کمک می‌کند، تخت‌های جک دارد هستند. این تخت‌ها با دارا بودن جک، قابلیت باز شدن داشته و می‌توانید وسایل مورد نیاز و ضروری خود را درون آن قرار دهید. این مهم برای خانه‌های آپارتمان‌نشین که معمولا فضای کمی دارند گزینه مطلوبی به شمار می‌رود.

دو عنصر دیگری که در راهنمای خرید سرویس خواب می‌توان به آن‌ها اشاره کرد کمد و آینه قدی است. برای این منظور اگر فضای کافی در اختیار دارید توصیه می‌کنیم از کمدهای تکی و آینه‌های قدی جداگانه برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی خود بهره ببرید. حال اگر فضای شما زیاد بزرگ نیست می‌توانید از کمدهایی که درب آن‌ها با آینه دیزاین شده است برای راحتی کار خود استفاده کنید.

یکی دیگر از عناصر اصلی سرویس خواب میزتوالت یا همان میز آرایش و صندلی آن است. شما می‌توانید از میز توالت‌های بزرگ و یا کوچک بسته به نیاز خود استفاده کنید. همچنین در صورت عدم تمایل می‌توانید صندلی آن را خریداری نکنید که توصیه می‌شود در این صورت از میزهای با ارتفاع بلندتر بهره ببرید.

عنصر بعدی که در کنار تخت برای قرار دادن ساعت و آباژور مورد استفاده قرار می‌گیرد پاتختی است که بسته به نیاز می‌توانید آن را به‌ صورت تکی یا دو تایی خریداری کنید. اندازه و مدل آن نیز سلیقه‌ای است که البته در اکثر موارد به صورت ست همراه تخت به فروش می‌رسد.

پاف تخت یکی از لوازم جانبی موجود در بعضی از سرویس خواب‌ها است که اغلب برای تزیین همراه سرویس خواب به فروش می‌رسد، اما می‌تواند کاربردهای مناسبی نیز داشته باشد.

نکات مهم و کاربردی

  • پیش از انتخاب مدل تخت خواب باید ابعاد اتاق خواب خود را در نظر بگیرید زیرا تخت خواب های دو نفره داری ابعاد و سایزهای مختلفی هستند پس حتما ابعاد تخت خواب باید متناسب با فضای اتاق شما باشد. ابعاد استاندارد تخت های دونفره معمولا 160 *200 سانتی متر و 180 *200 سانتی متر هستند.
  • رنگ در تخت خواب ها بسیار مهم هستند، این که تخت ها یک دست و هماهنگ با دکوراسیون اتاق خواب به نظر بیایند هم مهم است. سعی کنید تا تخت خواب هایی را انتخاب کنید که از رنگ های زیادی در طراحی آن استفاده نشده باشد، این کار حتی از لحاظ  فنگشویی هم مناسب نیست و آرامش اتاق را بر هم می زند.
  • سعی کنید که بدنه اصلی خود تخت خواب تان را ساده و با رنگی خنثی در نظر بگیرید و یکنواختی و سادگی آن را به وسیله ملحفه های رنگی وکوسن های با طرح های شاد از بین ببرید. با این کار می توانید هر چند وقت یک بار دکوراسیون داخلی اتاق خواب های تان عوض کنید و با تغییر فصل ها اتاق خواب هایی متفاوت داشته باشید.
  • نکته دیگری که در خرید تخت خواب اهمیت پیدا میکند ارتفاع آن است، ارتفاع مناسب و ایده آل برای تخت خواب استاندارد یک فرد بالغ بین 35 تا 40 سانتی­متر است و اندازه­ هایی کمتر و یا بیشتر از آن مشکل ساز هستند.