استفاده از مبل‌های کلاسیک برای تزئین دکوراسیون داخلی

استفاده از مبل‌های کلاسیک برای تزئین دکوراسیون داخلی

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید یک دکوراسیون شیک را برای چند سال تغییر ندهید، بهترین گزینه برای شما مبل کلاسیک است. به صورت کلی دکوراسیون سبک کلاسیک با الهام از اتاق‌های نشیمن انگلیسی و فرانسوی دو قرن پیش، با قوانین خاص خود چیده می‌شود و نکته جالب این است که بسیاری از این قوانین حتی پس از گذشت 2 قرن تغییری نکرده‌اند و البته در آینده نزدیک نیز تغییر نخواهند کرد. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع مبل کلاسیک، نکاتی که هنگام استفاده از مبل‌های کلاسیک برای تزئین دکوراسیون داخلی باید در نظر داشته باشید را بررسی کنیم.

پس پیش به سوی یک تغییر دکوراسیون فوق‌العاده…

 

انواع مبل کلاسیک

 

مبلمان کلاسیک به سبک‌هایی اطلاق می‌شود که در طول چندین قرن محبوب و ماندگار بوده‌اند، با طرح‌هایی که امتحان خود را پس داده‌اند. این قطعات مبلمان جذابیتی جاودانه دارند که فراتر از روندهای مد است و می‌توانند در طیف گسترده‌ای از سبک‌های طراحی داخلی استفاده شوند. در اینجا برخی از محبوب‌ترین انواع مبلمان کلاسیک آورده شده است:

 

1- چیپندل

مبلمان چیپندل که با عنوان مبل کلاسیک انگلیسی نیز شناخته می‌شود، در قرن هجدهم به وجود آمد و به نام توماس چیپندل، کابینت ساز اهل لندن نام‌گذاری شده است. این نوع مبل کلاسیک با منبت‌کاری‌های پیچیده، پایه‌های منحنی، و جزئیات تزئین شده مشخص می‌شود.

 

مبلمان چیپندل

2- کویین آن

مبل کلاسیک کویین آن در اوایل قرن 18 محبوبیت زیادی داشت و با خطوط برازنده، منحنی و تزئینات ظریف آن مشخص می‌شد. این سبک به خاطر پایه‌های خمیده که اغلب به یک پد یا پایه گرد ختم می‌شوند، معروف است. صندلی‌های ملکه آن نیز به دلیل شکاف‌های گلدانی شکل و بازوهای با شیب ملایم خود قابل توجه هستند.
از نظر ظاهری در نگاه اول شاید مدل کویین آن و چیپندل شبیه به هم به نظر برسند، اما در جزئیات تفاوت دارند. در تصویر زیر یک مدل صندلی کویین آن (سمت راست) و مدل چیپندل (سمت چپ) نشان داده شده‌اند.

 

مبل کلاسیک کویین آن

3- امپراتوری

مبلمان امپراتوری در اوایل قرن نوزدهم در زمان سلطنت ناپلئون بناپارت در فرانسه پدیدار شد. این سبک مبل کلاسیم با خطوط عمیق، مردانه، فرم‌های عظیم و دکوراسیون غنی مشخص می‌شود. مبلمان امپراتوری اغلب دارای نقوش کلاسیک مانند پنجه شیر، عقاب و ابوالهول است و اغلب از مواد مجلل مانند چوب ماهون، برنز طلایی و اورمولو ساخته می‌شود.

 

 

امپراتوری

 

 

این مدل مبل کلاسیک ابعاد حجیم دارد و برای خانه‌هایی با متراژ بالا توصیه می‌شود.

4- ویکتوریایی

مبلمان ویکتوریایی در دوران سلطنت ملکه ویکتوریا در قرن نوزدهم رایج بود و با کنده کاری‌های پر آذین، پرداخت‌های تیره و منبت کاری‌های استادانه مشخص می‌شود. این سبک به خاطر خطوط منحنی، شکوفایی‌های تزئینی و ترکیبی التقاطی از تأثیرات دوره‌های مختلف تاریخی، مانند احیای گوتیک، احیای رنسانس و احیای روکوکو شناخته شده است.

 

مبلمان ویکتوریایی

 

 

این نوع مبلمان در دو الی سه دهه گذشته بیشتر رایج بود، ولی امروزه با ترکیب دکوراسیون کلاسیک و مدرن، جای خود را به سبک آرت دکو داده است.

5- آرت دکو

مبلمان آرت دکو در دهه‌های 1920 و 1930 رایج بود و با فرم‌های جسورانه، هندسی، خطوط براق و مواد مجلل مشخص می‌شود. این سبک به دلیل استفاده از موادی مانند کروم، شیشه و آینه شناخته شده است و نقوش آن شامل زیگزاگ و فرم‌های پلکانی است. مبلمان آرت دکو در دکوراسیون نئوکلاسیک که ترکیبی از مبل کلاسیک و مدرن است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نکات مهم برای استفاده از مبل‌های کلاسیک برای تزئین دکوراسیون داخلی

 

هرچند که مبلمان کلاسیک به عنوان یک دکوراسیون که هرگز از مد نمی‌افتد و قدیمی نمی‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما نکات مهمی وجود دارد که باید در هنگام استفاده از این سبک مبل، باید در نظر بگیرید.

 

1- ترکیب و مطابقت با سایر اجزای دکوراسیون داخلی
2- کاربرد فضا و مبلمان
3- مقیاس و ابعاد اتاق
4- توجه و هماهنگی با جزئیات مورد استفاده در سایر المان‌های دکوراسیون
5- توجه به رنگ‌ها و ترجیحاً استفاده از رنگ‌های خنثی برای مبلمان

 

مبلمان کلاسیک یک سبک دکوراسیون فوق العاده برای هر خانه‌ای است. با در نظر گرفتن عملکرد اتاق، ترکیب و تطبیق سبک‌های مختلف، و توجه به متراژ فضا و جزئیات سایر اثاثه یا لوازم داخلی، می‌توانید مبلمان کلاسیک را به‌گونه‌ای در دکوراسیون منزل خود بگنجانید که هم شیک و هم کاربردی باشد.

 

سخن پایانی

 

در این مطلب به نحوه چیدمان مبل های کلاسیک برای تزئین دکوراسیون داخلی پرداختیم و تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در این زمینه، در اختیار شما بگذاریم. در صورتی که قصد خرید این نوع مبلمان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید سری به وبسایت مبل کسری بزنید و از مدل‌های موجود بازدید کنید. با این کار، دید بهتری نسبت به این مبلمان پیدا کرده و از تنوع مدل‌های موجود در بازار نیز آگاه می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× نیاز به راهنمایی دارید؟